Erasmus ösztöndíj hallgatóknak

  Erasmus+ tanárok

  Erasmus+ Ifjúság és Eurodesk

  Európai Ifjúsági Portál

  100újélmény

  Campus Mundi ösztöndíjak

  Europass Magyarország

  Európa a polgárokért program

  A tanulás jövője

  Study in Hungary

  ErasmusPlus_HU

  Campus Mundi


Campus MundiErasmus+

Miért éppen Magyarország? Brandépítés a felsőoktatásban

A Tempus Közalapítvány megbízásából készült How to make Hungarian universities’ branding compelling for the purpose of recruiting American students című tanulmány az amerikai piaci igényekhez szabottan mutatja be a magyar felsőoktatást, és ennek megfelelően válaszolja meg a „miért éppen Magyarország” kérdést, azt is felvázolva, hogy az egyetemek milyen együttműködési lehetőségek iránt érdeklődnek az Egyesült Államokban.

Elolvasom

Egy diploma, több ország: öt partner az Európai Egyetemek nyertes pályázatai között

24 tagállam összesen 114 európai felsőoktatási intézménye képviselteti magát az Európai Bizottság új pályázattípusában. Az Európai Egyetemek elnevezésű, tavaly életre hívott kezdeményezésnek köszönhetően 17 nemzetközi szövetség projektje indulhat el a közeljövőben. Öt magyar részvételű szövetség is támogatást kapott, ezzel hazánk a hatodik legsikeresebb ország lett az Európai Unióban.

Elolvasom

A nemzetköziesítés minőségi változást hoz a felsőoktatásba

A felsőoktatási intézményeknek folyamatosan új kihívásoknak kell megfelelniük, különösen igaz ez a nemzetközi versenyképesség vonatkozásában. Mit tehetnek az intézményvezetők, a nemzetközi koordinátorok és az oktatók az egyetemek nemzetköziesítése érdekében? Milyen, mások számára is adaptálható jó gyakorlatokat alakítottak már ki a magyarországi egyetemeken? Hogyan támogatja a felsőoktatási intézmények ilyen irányú tevékenységeit a Campus Mundi program? Többek között ezekről a kérdésekről tanácskoztak a Tempus Közalapítvány június 5-ei szakmai konferenciáján, Budapesten.

Elolvasom

Kreditelismerés a gyakorlatban - Átfogó, hatékony működésre van szükség az egyetemeken

A külföldön szerzett kreditek hazai elfogadása még mindig nem minden felsőoktatási intézményben zajlik zökkenőmentesen. A hallgatói mobilitást akadályozó tényezők között is rendre felmerül a félévcsúszástól vagy a kredittúllépéstől való félelem. Vannak azonban pozitív példák a hazai intézmények között. Egyre több egyetemen zajlik központosítva a külföldön teljesített tárgyak itthoni elfogadása, elősegítve ezzel, hogy mind a hallgatók, mind a munkatársak számára átlátható és kiszámítható módon történjen a kreditelismerés. Most két ilyen pozitív példát mutatunk be. Az Óbudai Egyetem megbízott oktatási rektorhelyettesét, Dr. Seebauer Mártát és a Miskolci Egyetem Erasmus+ koordinátorát, Szőke Editet kérdeztük intézményeik jó gyakorlatairól.

Elolvasom

Erasmus+ - A fordulópont milliók életében

Megjelent az Európai Bizottság legfrissebb Erasmus+ hatástanulmánya, amelyből kiderül, milyen hatással van a program az egyetemi hallgatókra, oktatókra és dolgozókra, valamint a felsőoktatás nemzetköziesítésére.

Elolvasom

SZIA ANYU, MAJD JÖVÖK!

Évről-évre több a mobilitásokra jutó költségvetés, egyre több és több hallgatót tudnánk külföldre küldeni, de a létszámok növekedése mégsem elég látványos, pedig minden lehetséges módon, a belső kommunikációs rendszerünkön, a közösségi médián keresztül, szórólapokon, plakátokon, hallgatói rendezvényeken próbálom tájékoztatni a hallgatóimat a lehetőségekről. Mit tehetnék még? – tehetné fel a kérdést egy felsőoktatási nemzetközi koordinátor.

Elolvasom

A hallgatói mobilitás ösztönzése - „Az oktató megbízható információforrás”

Gyakran halljuk, hogy az oktatóknak milyen fontos szerepük van a hallgatói mobilitás ösztönzésében. De mit jelent ez a gyakorlatban? Mit tehetnek az oktatók a katedrán állva, a fiatalok tájékoztatása és motiválása érdekében? Hogyan győzhetik meg a hallgatóikat arról, hogy érdemes elindulni a nagyvilágba? Erről kérdeztünk meg néhány egyetem munkatársát, akik szerint a lehetőségek adottak, a megoldás pedig sokszor jóval egyszerűbb, mint gondolnánk!

Elolvasom

Kreditelismerés a gyakorlatban - A jó partnerválasztás az egyik kiindulópont

Nemzetközi kimutatások szerint Magyarország a kreditek elismerését tekintve az európai rangsor végén szerepel, miközben az Európai Felsőoktatási Térségben tovább növekszik a hallgatói mobilitások támogatása. A külföldön szerzett kreditek el nem ismerése befolyásolhatja a hallgatók kiutazási kedvét, valamint hatással lehet a nemzetközi partnerkapcsolatokra is. Épp ezért érdemes feltárni a kreditelismerésben élenjáró intézményi jó példákat, amelyek ösztönzőül hathatnak a hazai gyakorlatra.

Elolvasom

Hogyan válj jobb nemzetközi hallgatói tanácsadással foglalkozó munkatárssá?

Ma már szinte minden egyetemen tanulnak külföldi hallgatók, ezért elengedhetetlenül fontos a felsőoktatási intézmények munkatársainak nemzetközi felkészítése. Ők találkoznak a diákokkal a tanulmányi osztályon, a könyvtárban, a tanszéki irodán és az előadókban, ezért számukra szervezett interkulturális kommunikációs tréninget a Tempus Közalapítvány. A 2019. március 26-27. között tartott angol nyelvű képzésen új módszerekkel és technikákkal ismerkedhettek meg a munkatársak, valamint szimulációs játékokon és kompetenciafejlesztésen vehettek részt.

Elolvasom

Kihívások és megoldások a kreditelismertetésben

Nehezen összemérhető tantárgytematikák, elcsúszó szemeszterek és nem pontosan egyeztetett mintatantervek – többek között ezen okok miatt akadozik a külföldi részképzéseken szerzett kreditek hazai elfogadtatása. Mindazonáltal a magyarországi egyetemeken egyre több a jó megoldás, így ritkán fordul elő, hogy az Erasmus ösztöndíjjal ideiglenesen külföldön tanuló hallgatók féléve „elvész”.

Elolvasom

Erasmus+ felsőoktatási fejlesztési lehetőségek Európán kívüli országokkal

Tananyagok, modulok fejlesztése, innovatív módszertani gyakorlatok kidolgozása, oktatók és munkatársak képzése, felsőoktatási reformok megvalósítása, a felsőoktatás és a nem akadémiai szféra közti együttműködések fejlesztése – mindez Európán kívüli országokkal együttműködésben. Ilyen és ehhez hasonló tevékenységek megvalósítását támogatja az Erasmus+ felsőoktatási fejlesztési projektek pályázattípus.

Elolvasom

Hallgatói mobilitás és nemzetköziesítés az oktatók szemével

Az Erasmus program harminc éve meghatározó eleme a felsőoktatási mobilitásnak Európa-szerte. Magyarországon több mint húsz év tapasztalat áll az intézmények, a koordinátorok és a programban résztvevők mögött. Tendenciákról, motivációkról és az Erasmus+ eredményeiről kérdeztük három egyetem jeles képviselőjét.

Elolvasom

Minden jog fenntartva, 2014 © Tempus Közalapítvány

Felnőttképzési nyilvántartási szám: B/2020/002298
Engedélyszám: E/2020/000342

TEMPUS KÖZALAPÍTVÁNY 1077 BUDAPEST, KÉTHLY ANNA TÉR 1. • TELEFON: (+36 1) 237-1300 • INFÓVONAL: (+36 1) 237-1320
E-MAIL: INFO{KUKAC}TPF.HU